המגשר מברטו – קווים לדמותו של מגשר – כל הפרקים לצפייה ישירה

הדמות של המגשר מברטו באה מתוך זיכרונות הילדות שחוויתי בתור תלמיד בביה”ס דתי יסודי ממלכתי. דמות המגשר בבית הספר הייתה דמות נוקשה שנועדה לעודד את התלמידים ולפקח עליהם ממש כמו רס”ר רק בין כותלי בית הספר, המגשר נתפס בעיני כדמות צבעונית מצחיקה וחינוכית, הוא תמיד היה ניגש בהפסקה אל התלמידים ושואל אותם כל מיני סוגי שאלות בכל מיני נושאים ממש כמו בטריוויה.

אני זוכר שאהבתי את המגשר הוא פשט יצר אינטראקציה ועניין, הייתה לו אוזן קשבת, יכולת לפתור אינספור סכסוכים ומריבות והוא גם היה הפחד הגדול שלנו, עם הזמן והגיל הדרישות שלו היו כל כך גבוהות שהיה בלתי אפשרי לעמוד בקצב ממוצע הציונים שהוא דרש מאתנו בתור תלמידים בכיתה ה’.

המגשר היה בעיניי לוחם הצדק “האולטימטיבי” הוא הבין את תפקידו בתוך בית הספר, אך כשאי צדק התרחש הוא תמיד בחר לצאת מהתבנית לעמוד על רגליו האחוריות להתעמת מול המורים והנהלת בית הספר ולהגן על התלמידים והתלמידות.

אחד נגד מאה

מתוקף תפקידו של המגשר היה עליו להיות בקשר רציף עם הורים של תלמידי בית הספר היסודי והחטיבה, ובעצם לעדכן את ההורים על שילוב והתקדמות הילד בפעילות החינוכית וכו’, מהצד השני ההורים של התלמידים והתלמידות היו מתקשרים אליו ללא הפסקה כמעט בכל רגע נתון הוא היה בשיחת טלפון, כמעט בכל רגע נתון!

הוא היה קופץ בין שיחה לשיחה ודואג לתפוס לקלוט ולהכיל את הרוחות לא משנה מאיזה צד הם נשבו, ממש כמו טחנת רוח.

בשלב מאוחר יותר החליט המגשר שהוא מייצג מול הנהלת בית ספר  מספר תלמידים שהואשמו בעבירות שלא ביצעו, המגשר הצליח להוכיח את חפותם של כל אותם התלמידים וזה סיפור שאף אחד מהם לא ישכח!

הוא היה העורך דין הכי טוב שאפשר לבקש, הוא הציל אותי מהשעיה מבית הספר בכיתה ו’, ונתן מוטיבציה לעוד הרבה אחרים ביסודי הממלכתי, בחטיבה הממלכתית, בקהילה ובעיר בכלל.

הוא נתן להרבה חבר’ה צעירים וצעירות רוח גבית שנתנה להם ביטחון גם שנוכחותו לא הייתה בסביבה. מגשר בית הספר שלי היה בן אדם אמתי, נבון, חבר, מורה דרך, מקור השראה.

המורה היחיד שבאמת למדתי ממנו בביה”ס היסודי היה המגשר שלי! הדמות של המגשר מברטו באה להנציח דמות אמתית שהעניקה לי מסרים חשובים, חשיבה אופטימית, אמונה ואהבה עצמית.

“הדמות של המגשר מברטו נולדה מתוך זיכרון ילדות”

 

מצרף לכאן פלייליסט לכל הפרקים של המגשר מברטו – צפייה מהנה – 

מוצרים נבחרים

התחבר

חפשו אותנו
גם ברשתות
כתבות שיכול לעניין אותך